Lamborghini viert in Autoworld recordjaar 2021
Vrijdag 14 januari 2022 — In 2021 heeft Lamborghini zijn marktaandeel in het segment van grote luxe (meer dan 450 pk) aanzienlijk vergroot. Dit succes wordt gevierd in Autoworld Brussels met een aantal zeldzame modellen die te bewonderen zijn op de tentoonstelling Supercar Story.
Wie voor 23 januari naar Autoworld Brussels komt, zal er niet kunnen naast kijken: voor de deuren van het museum maakt een Lamborghini Huracán in een heel bijzondere livrei zijn opwachting. Zijn 'Never Give Up'-motief is ontworpen door prinses Delphine van Saksen-Coburg voor de jonge piloot Esteban Muth. Afgelopen augustus reed de Belgische piloot met zijn Huracán GT3 in deze kleurstelling tijdens de DTM-manche in Zolder.
Eenmaal voorbij de deuren heeft Lamborghini nog meer verrassingen voor u in petto: een Huracán STO; een Aventador SVJ Roadster Xago Edition (wereldwijd beperkt tot tien exemplaren en uitverkocht); een V12 Vision GT ontwikkeld voor de videogame Gran Turismo Sport (rechtstreeks uit het museum); en tot slot, een Aventador LP 780-4 Ultimae als Belgische première. Van deze ultieme editie van de Aventador hebben alle 600 exemplaren al een eigenaar gevonden!
+44% in 2021!
In 2021 heeft Lamborghini met 56 registraties uitzonderlijke cijfers gehaald. Maar met de buitenlandse inschrijvingen erbij is het orderboek representatiever: samen met Bentley Brussels telde dat afgelopen jaar 250 voertuigen. In België groeide Lamborghini met 44%, met een marktaandeel dat steeg van 4,4% tot ongeveer 8% in het segment van grote luxe (meer dan 450 pk)!
Binnen het volledige segment halen Lamborghini en Bentley een marktaandeel van 22,2%, terwijl de D'Ieteren-groep (Porsche, Bentley, Bugatti en Lamborghini) een aandeel van bijna 45% benadert!
Personalisering en klantentevredenheid nemen toe
“Vorig jaar stelden we ook een sterke evolutie vast in het spenderen van bedragen in bespoke maatwerk", verklaart David Favest, General Manager van Lamborghini Brussels. Voor een Lamborghini geven klanten nu een gemiddeld budget uit aan het personalisatieprogramma Ad Personam dat ruim boven de 50.000 euro ligt, exclusief belastingen. Bij sommige auto's bedraagt dit budget zelfs meer dan 180.000 euro!”
De gezondheidscrisis heeft er dan weer toe geleid dat we voor onze klanten nieuwe diensten hebben geschapen, zoals de #One2OneXperience. Daarmee kunnen zij hun auto van thuis uit op papierloze wijze configureren. Deze ervaring is alleen beschikbaar in het gezelschap van een verkoper die, op afstand, toegang biedt tot 's werelds krachtigste configurators, waar meer dan 1,7 miljoen beelden per model in ultrahoge resolutie zijn opgeslagen. "Om deze service te ontwikkelen, hebben we ons hele IT-systeem geüpgraded met een tweemaal hogere bandbreedte voor Teams. Dit verhoogt de personaliseringsgraad met 10 miljard mogelijke combinaties", verduidelijkt David Favest.
Als de klant de configuratie bij de dealer wenst te voltooien, dan bieden we hem of haar een privé-afspraak aan, met ook een klaargemaakt testvoertuig ter beschikking. De dealerships van Bentley, Lamborghini en Bugatti Brussels zijn momenteel enkel open op afspraak.
De ervaring van het personaliseren kan nog een trapje hoger worden getild door een virtuele afspraak te maken, rechtstreeks met het designteam van Lamborghini in Italië. "Voor de anekdote: op deze manier configureerde een Belg een van de meest opzienbarende en duurste paint jobs van Europa", zegt de General Manager van Lamborghini Brussels.
De service #One2OneXperience behelst ook de dienst na verkoop. Deze maakt het mogelijk een voertuig voor onderhoud op te halen en af te leveren waar de klant het wenst, hetzij via gesloten transport of met een chauffeur.
Deze nieuwe diensten, die tijdens de gezondheidscrisis werden gelanceerd om de contacten te beperken, hebben de tevredenheidsgraad opgedreven tot meer dan 90%!