Lamborghini groeit
Hoewel de Belgische automarkt door de Covid-19 pandemie met 21,55% is gekrompen, sloot Lamborghini 2020 af met een groei van 21,21%. 2021 begint met een vliegende start.
#One2OneXperience
In deze "Salon"-periode organiseert Lamborghini een #One2OneXperience op afspraak. Op deze manier is er een live ontmoeting mogelijk in de showroom van het merk waar de klant samen met de Brand Ambassador 4 tentoongestelde voertuigen kan ontdekken: de Hurracan 2WR White, de Hurracan Roadster AWD Red, de Urus Mat Grey en de Aventador S Roadster Blue. Er zijn twee formules mogelijk. De "Store-Out One2One" gebeurt volledig op afstand, met filmpjes van de showroom en de voertuigen aan de hand van videocommunicatie via Teams. De "Store-In One2One" omvat, naast de video's, een bevoorrechte 'Covid-Safe' meeting met gereserveerde parkeerplaats, timeslot, testrit met gedesinfecteerde auto en een gift bag.
Comeback van Stephan Winkelmann
Sinds 1 december heeft Stephan Winkelmann, Stephano Domenicali vervangen aan het hoofd van Lamborghini. Winkelmann was de afgelopen drie jaar verantwoordelijk voor Bugatti en hij is allerminst een onbekende want hij heeft het merk al eerder met succes geleid tussen 2005 en 2016. Voortaan combineert hij beide functies.
Nieuwe showroom
Lamborghini Brussel start het nieuwe jaar in een gloednieuwe showroom na een renovatie van 8 maanden, goed voor een investering van ruim 1 miljoen euro. Deze nieuwe toplocatie voor Lamborghini in België herbergt een grote besloten 'Ad Personam'-ruimte waar de voertuigen gepersonaliseerd kunnen worden. Alle elementen van Italiaanse luxe zijn present en men toont er onwaarschijnlijk veel zin voor detail. Er is tevens een 'Selezione'-zone voor tweedehands Lamborghini's. In het tweede kwartaal van 2021 zal ook in Antwerpen een Lamborghini showroom worden geopend.
Huracan STO
De STO is de ultieme evolutie van de Huracan en maakt geen enkel compromis op vlak van efficiëntie voor circuitgebruik en toch is de wagen gehomologeerd voor gebruik op de openbare weg. Hij is 43 kilogram lichter dankzij het gebruik van de ruimtevaarttechnologie, biedt een vermogen/gewichtsverhouding van 2,09 kg/pk en spurt in 3 seconden van 0 tot 100 km/u. De aerodynamica werd gevormd op basis van wat men leerde in de racerij en de volledige voorbouw is vervaardigd van één enkel stuk carbon (Cofango) voor een optimale stijfheid. In totaal genereert de STO tot 450 kg neerwaartse druk bij 280 km/u, wat 100 kg meer is dan wat de Performance bij 310 km/u levert. Verder is de Huracan STO uitgerust met een remsysteem dat door Brembo werd ontwikkeld. Hier worden CCM-R-remmen gebruikt met carbon-keramische schijven die eveneens rechtstreeks zijn afgeleid van competitietechnologie.
Partnership met Ducati
Lamborghini heeft samen met Ducati de Lamborghini Diavel ontwikkeld, een motorfiets waarvan wereldwijd slechts 630 exemplaren worden gebouwd, geïnspireerd op de Sián FKP 37. Hoewel de tweewieler gebaseerd is op de Diavel 1260S, importeert deze Lamborghini Diavel de filosofie van de Sián in de wereld van het motorrijden. Zo werden de meest emblematische onderdelen van de Diavel opnieuw ontworpen. De kleurstelling van de Lamborghini Diavel 1260 is het resultaat van een samenwerking tussen het Centro Stile Ducati en het Centro Stile Lamborghini. De kleuren van de motorfiets zijn precies dezelfde als die voor de Sián worden gebruikt. De belangrijkste kenmerken van het Lamborghini-design zijn de zeshoek en de "Y"-styling. Deze exclusieve versie van de Diavel brengt een eerbetoon aan de Lamborghini door de vorm van het uitlaatsysteem en de esthetische details die op het zadel werden aangebracht. Hij zal binnenkort ook bij Lamborghini Brussel te zien zijn.
Tecnomar for Lamborghini 63
Er is nog een samenwerking die door de Sián werd geïnspireerd. De ‘Technomar for Lamborghini 63’ is een jacht dat wordt gebouwd door het Italiaanse Sea Group en wordt aangedreven door twee V12-motoren met elk een vermogen van 2.000 pk! Het jacht haalt een topsnelheid van 60 knopen, weegt 24 ton en is 63 voet lang. Dankzij de achterlichten laat de vormgeving, maar ook het interieur er geen twijfel over bestaan dat het om Lamborghini-design gaat. De cockpit van de auto werd als het ware geïntegreerd in de stuurhut van het jacht. Zo lijken de twee "Start/Stop"-knoppen (één voor elke motor) als twee druppels water op de rode startknop in het interieur van een Lamborghini. Bij Lamborghini Brussel kan men zich infomeren over deze ultra-exclusieve boot in België.