Lamborghini groeit

Lamborghini groeit

Hoewel de Belgische automarkt door de Covid-19 pandemie met 21,55% is gekrompen, sloot Lamborghini 2020 af met een groei van 21,21%. 2021 begint met een vliegende start.

Op basis van deze uitstekende resultaten start Lamborghini Brussel onder leiding van David Favest met een nieuwe interne structuur. Het team bestaat uit Serge Dengis (Brand & Sales Manager en Used Cars Manager), Filip Monsieurs (Service & Parts Manager) en Darren Mertens (Marketing Manager).

 

#One2OneXperience

In deze "Salon"-periode organiseert Lamborghini een #One2OneXperience op afspraak. Op deze manier is er een live ontmoeting mogelijk in de showroom van het merk waar de klant samen met de Brand Ambassador 4 tentoongestelde voertuigen kan ontdekken: de Hurracan 2WR White, de Hurracan Roadster AWD Red, de Urus Mat Grey en de Aventador S Roadster Blue. Er zijn twee formules mogelijk. De "Store-Out One2One" gebeurt volledig op afstand, met filmpjes van de showroom en de voertuigen aan de hand van videocommunicatie via Teams. De "Store-In One2One" omvat, naast de video's, een bevoorrechte 'Covid-Safe' meeting met gereserveerde parkeerplaats, timeslot, testrit met gedesinfecteerde auto en een gift bag.

 

Comeback van Stephan Winkelmann

Sinds 1 december heeft Stephan Winkelmann, Stephano Domenicali vervangen aan het hoofd van Lamborghini. Winkelmann was de afgelopen drie jaar verantwoordelijk voor Bugatti en hij is allerminst een onbekende want hij heeft het merk al eerder met succes geleid tussen 2005 en 2016. Voortaan combineert hij beide functies.

 

Nieuwe showroom

Lamborghini Brussel start het nieuwe jaar in een gloednieuwe showroom na een renovatie van 8 maanden, goed voor een investering van ruim 1 miljoen euro. Deze nieuwe toplocatie voor Lamborghini in België herbergt een grote besloten 'Ad Personam'-ruimte waar de voertuigen gepersonaliseerd kunnen worden. Alle elementen van Italiaanse luxe zijn present en men toont er onwaarschijnlijk veel zin voor detail. Er is tevens een 'Selezione'-zone voor tweedehands Lamborghini's. In het tweede kwartaal van 2021 zal ook in Antwerpen een  Lamborghini showroom worden geopend.

 

Huracan STO

De STO is de ultieme evolutie van de Huracan en maakt geen enkel compromis op vlak van efficiëntie voor circuitgebruik en toch is de wagen gehomologeerd voor gebruik op de openbare weg. Hij is 43 kilogram lichter dankzij het gebruik van de ruimtevaarttechnologie, biedt een vermogen/gewichtsverhouding van 2,09 kg/pk en spurt in 3 seconden van 0 tot 100 km/u. De aerodynamica werd gevormd op basis van wat men leerde in de racerij en de volledige voorbouw is vervaardigd van één enkel stuk carbon (Cofango) voor een optimale stijfheid. In totaal genereert de STO tot 450 kg neerwaartse druk bij 280 km/u, wat 100 kg meer is dan wat de Performance bij 310 km/u levert. Verder is de Huracan STO uitgerust met een remsysteem dat door Brembo werd ontwikkeld. Hier worden CCM-R-remmen gebruikt met carbon-keramische schijven die eveneens rechtstreeks zijn afgeleid van competitietechnologie.

 

Partnership met Ducati

Lamborghini heeft samen met Ducati de Lamborghini Diavel ontwikkeld, een motorfiets waarvan wereldwijd slechts 630 exemplaren worden gebouwd, geïnspireerd op de Sián FKP 37. Hoewel de tweewieler gebaseerd is op de Diavel 1260S, importeert deze Lamborghini Diavel de filosofie van de Sián in de wereld van het motorrijden. Zo werden de meest emblematische onderdelen van de Diavel opnieuw ontworpen. De kleurstelling van de Lamborghini Diavel 1260 is het resultaat van een samenwerking tussen het Centro Stile Ducati en het Centro Stile Lamborghini. De kleuren van de motorfiets zijn precies dezelfde als die voor de Sián worden gebruikt. De belangrijkste kenmerken van het Lamborghini-design zijn de zeshoek en de "Y"-styling. Deze exclusieve versie van de Diavel brengt een eerbetoon aan de Lamborghini door de vorm van het uitlaatsysteem en de esthetische details die op het zadel werden aangebracht. Hij zal binnenkort ook bij Lamborghini Brussel te zien zijn.

 

Tecnomar for Lamborghini 63

Er is nog een samenwerking die door de Sián werd geïnspireerd. De ‘Technomar for Lamborghini 63’ is een jacht dat wordt gebouwd door het Italiaanse Sea Group en wordt aangedreven door twee V12-motoren met elk een vermogen van 2.000 pk! Het jacht haalt een topsnelheid van 60 knopen, weegt 24 ton en is 63 voet lang. Dankzij de achterlichten laat de vormgeving, maar ook het interieur er geen twijfel over bestaan dat het om Lamborghini-design gaat. De cockpit van de auto werd als het ware geïntegreerd in de stuurhut van het jacht. Zo lijken de twee "Start/Stop"-knoppen (één voor elke motor) als twee druppels water op de rode startknop in het interieur van een Lamborghini. Bij Lamborghini Brussel kan men zich infomeren over deze ultra-exclusieve boot in België.

Over Lamborghini Brussels

Press room Lamborghini Brussels voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

Profiel van de groep

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Automotive verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.
  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018. 


Lamborghini Brussels
Grote Baan 399, Grand Route
B-1620 Drogenbos