Lamborghini presenteert een speciale editie van de Huracán:  de Huracán LP 610-4 Avio

Lamborghini presenteert een speciale editie van de Huracán: de Huracán LP 610-4 Avio

Naast de Lamborghini Centenario stelde Lamborghini dit jaar op het autosalon van Genève in première ook de Huracán LP 610-4 Avio voor. De naam, de kleuren en de materialen van deze speciale editie, waarvan slechts 250 exemplaren geproduceerd worden, brengen hulde aan de wereld van de lucht- en ruimtevaart.

Lamborghini haalde daarvoor zijn inspiratie bij de krachtige gevechtsvliegtuigen, waaraan hij technologische, aerodynamische, ergonomische en stijloplossingen ontleende. Tot de verwijzingen naar de ruimtevaart in het huidige modellengamma van Lamborghini behoren digitale instrumentenclusters, bedieningselementen op de centrale console zoals in vliegtuigcockpits, de rode startknop voor de motor, het strakke design van de koetswerklijnen en een ruime waaier aan matte koetswerkkleuren.

De nieuwe Huracán Avio biedt tal van hoogwaardige functionele elementen, waaronder een liftsysteem voor het koetswerk, een snelheidsregelaar en een navigatiesysteem. Maar het echt unieke karakter van de Avio schuilt in zijn interieur- en exterieurafwerking. Wit of grijs gelakte details contrasteren met de koetswerkkleur en zetten bepaalde details in de verf, zoals de punten van de zijdrempels, de buitenspiegels en de spoilerlip vooraan. Een dubbele streep, opnieuw in wit of grijs, loopt over het dak en naar voren over de klep van de bagageruimte.

 

Verder onderscheidt de speciale Avio-versie zich met een L63-logo op de deurpanelen, waarbij L staat voor Lamborghini en 63 voor het jaar waarin de onderneming werd opgericht. Tussen de letter en het getal is een driekleurige kokarde geplaatst, het symbool dat in de ruimtevaart de nationaliteit aangeeft.

 

De Huracán Avio is beschikbaar in vijf nieuwe koetswerkkleuren, die specifiek voor dit model ontwikkeld werden: de standaardkleur Grigio Falco met een parelmoereffect, en vier optionele matte kleuren (Blu Grifo, Grigio Nibbio, Grigio Vulcano en Verde Turbine). De namen van de kleuren zijn afkomstig van de wapenschilden die staan voor opleidingen aan de Academie van de Italiaanse luchtmacht. Via het Ad Personam-individualiseringsprogramma hebben klanten de keuze uit andere opties voor de kleuren en bekledingen die niet standaard voorzien zijn.

 

In het interieur wordt zwart leder gecombineerd met speciaal Alcantara, eveneens zwart maar afgewerkt met een lasergegraveerd zeshoekig motief, dat in de Avio voor het eerst wordt toegepast. Dit materiaal wordt gebruikt in de bekleding van de centrale strook van de zetels, de armsteun, de kniesteun en een deel van de deurpanelen, en wordt benadrukt door contrasterende witte stiksels. Het L63-logo is met de hand geborduurd op de zijkant van de zetels. Ook de interieurkleur en -bekleding kunnen via het Ad Personam-programma geïndividualiseerd worden. Een met de hand geëmailleerd plaatje aan de ruit aan bestuurderszijde onderstreept de exclusiviteit van deze speciale editie.

 

Technisch biedt de Avio dezelfde specificaties die de Huracán zo succesvol maken: atmosferische 5.2 V10-motor van 610 pk, 7-versnellingsbak met dubbele koppeling, hybride onderstel in aluminium en koolstofvezel, een gewicht-vermogenverhouding van 2,33 kg/pk en adembenemende prestaties: 0 tot 100 km/u in amper 3,2 s en een topsnelheid van meer dan 325 km/u.

 

De Huracán LP 610-4 Avio wordt in de zomer van 2016 in de showrooms verwacht.

Contacteer ons
Sylvie Huwart Press Relations, Lamborghini Brussels a division of s.a. D'Ieteren n.v.
Sylvie Huwart Press Relations, Lamborghini Brussels a division of s.a. D'Ieteren n.v.
Over Lamborghini Brussels

Press room Lamborghini Brussels voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

Profiel van de groep

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.
  • Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017. 


Lamborghini Brussels
Grote Baan 399, Grand Route
B-1620 Drogenbos